6 faktów o marce MOKOSH, które sprawią, że zakochasz się w niej na nowo

Marka Mokosh kilka lat temu szturmem wdarła się na rynek polskich produktów kosmetycznych. Jej siła to naturalne, w większości wegańskie składy, charakterystyczny design i zrównoważone podejście do biznesu. Poznaj 6 faktów, dzięki którym polubisz tę markę jeszcze bardziej.  

1. Słowiańska dusza zamknięta w słoiku

To nie przypadek, że piszemy o marce Mokosh tuż u progu jesieni. Jej nazwa jest inspirowana boginią Mokosz, która znana jest w mitologii słowiańskiej jako patronka rzęsistego deszczu i dżdżystej pogody.  Ale była także utożsamiana z kobiecym pierwiastkiem w naturze, a więc seksualnością i płodnością, w tym także z płodami natury. Jej historia jest owiana nutką tajemniczości i nadal czeka na odkrycie.

2. Rodzina to jest siła

Marka nie powstała przypadkiem. Połączenie wiedzy z zakresu kosmetologii z teorią biznesu musiało się udać. Ania Didiuk prowadziła gabinety kosmetyczne i uczyła o tym, jak holistycznie podejść do urody i zdrowia swoich klientek. Ania Rutkowska-Didiuk, jej bratowa, jest psychologiem i teoretykiem biznesu, a z zamiłowania fotografem. Firma rozrastała się stopniowo, a obecnie zatrudnia kilkanaście osób. Kiedy panie połączyły siły, nie było już odwrotu.

3. Szukaj, aż znajdziesz

Marka stawia na jakość wszystkich swoich produktów, o czym świadczy fakt, że przez 8 miesięcy poszukiwała surowców do swoich kosmetyków, zanim ruszyła z produkcją. Jakość widać tu na każdym kroku.

Mokosh oferuje swoim klientom:

  • doskonałe produkty z krótkim, naturalnym i sprawdzonym składem, bez SLS, PEG, parabenów, a także pochodnych ropy naftowej, np. wazeliny, parafiny, czy silikonów,
  • piękne opakowania, które można poddać recyklingowi lub wykorzystać ponownie w domu,
  • wysoką jakość obsługi klienta.
  • Tu wszystko spina się w spójną całość, która szybko zyskała przychylność klientów i mediów.

4. Doceniona i chwalona

Na efekty nie trzeba było długo czekać. Już w 2015 roku, czyli rok po wejściu na rynek, Odżywczy eliksir do ciała Żurawina uzyskał nagrodę Produkt Roku 2015 Glossy. A potem było mnóstwo wyróżnień, w tym nagroda IN STYLE Best Beauty Buys 2017 za Brązujący balsam do ciała i twarzy Pomarańcza z cynamonem, nagroda Stylowy Kosmetyk 2018 za Regenerujący krem Malina, czy nagroda TOP AVANTI 2019 za Aktywny Peeling do twarzy Róża z jagodą. Puls Biznesu wyróżnił strategię marki w artykule „Dwie Anny i spółka”, a Harpers Bazaar określił ją „polską marką na światowym poziomie”.

5. Znajdź swoje Miejsce Mokosh

Marka jest coraz bardziej doceniania na rynku polskim, ale zyskuje coraz szerszą popularność zagranicą. Z jej dobrodziejstw mogą korzystać klienci w Norwegii, Szwajcarii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Szwecji, Danii czy w Czechach. Marka współpracuje także z profesjonalnymi gabinetami kosmetycznymi i SPA (tzw. Miejsca Mokosh). Najlepsi specjaliści w swojej branży korzystają z kosmetyków Mokosh podczas wykonywania zabiegów i specjalnych rytuałów, przywracających siły witalne, poprawiających urodę i zapewniających głęboki relaks.

6. Ekologia nie tylko w teorii

Zastosowanie zasad ekologii i ideologii less waste w biznesie nie jest łatwe. Marka oficjalnie podaje, że na droższe opakowania szklane nie mogła sobie na początku pozwolić. To na szczęście szybko się zmieniło, a co więcej, szklane słoiki, w których kupujemy teraz produkty Mokosh, można oddać do ponownego użycia w 20 punktach w całej Polsce. Firma stworzyła także swój autorski program #ZiemiaToDom, który wspiera i promuje postawę zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.

Społeczna odpowiedzialność biznesu, wizerunek marki, spójny przekaz, jej historia, a nawet wyróżnienia i pochwały nie wygrają ze słabym produktem. To na szczęście nie dotyczy marki Mokosh, której produkty są dobrze skomponowane, przemyślane i po prostu przyjemnie się ich używa. Ich flagowymi produktami są kremy do twarzy, które zyskały uznanie nie tylko ze względu na skuteczność, ale także szybkie wchłanianie, odpowiednią konsystencję i subtelne zapachy. Ważne, żeby dobierać je do rodzaju cery, bo wtedy skóra zyska najbardziej. Natomiast produkty, który skradły nasze serca bezpowrotnie, to sole do kąpieli. Ta bromowo-jodowa to zastrzyk minerałów w czystej postaci. Działa wyjątkowo skutecznie po ciężkim dniu albo treningu, dając wytchnienie zmęczonym mięśniom. 

A który kosmetyk Mokosh jest Twoim ulubionym?

Tekst : Kasia Kubiak

All comments

    Leave a Reply