Papierowa Moda
Papierowa Moda
Dla pokolenia 40-latków papierowa torebka kojarzy się z dzieciństwem. W takie opakowania były pakowane truskawki, czereśnie ale też i cukierki i wędlina. Praktycznie każdy produkt w sklepie pakowany był w papierową torebkę. Wtedy wszystko było zdrowsze, prostsze ale też bardziej szare. Może dlatego tak chętnie przejęliśmy modę anty-papierową, czyli foliową.
Tymczasem po zachłyśnięciu się nowością, innością i naszym zdaniem nowoczesnością powracamy po latach do papieru. Do korzeni, dzieciństwa i wspomnień. Do zdrowszej dla nas i środowiska „mody papierowej”. Charakterystycznego i stonowanego dźwięku torebki papierowej brakowało przez lata… Teraz możemy wybrać nie tylko opakowanie, wybieramy też nasz stosunek do natury. Owszem, może to odrobinę droższe ale czy za jakość i powrót do przeszłości nie warto zapłacić?
Nasz papier fachowo nazywa się Tyvek. Tyvek to lekki, wodoodporny i wytrzymały materiał. Z wyglądu przypomina pognieciony papier, ale łączy w sobie zarówno cechy papieru, jak i folii, tworzywa sztucznego i podłoża tekstylnego. Jest wytrzymalszy niż skóra naturalna. Jak to możliwe? Tyvek – to włókna polietynowe łaczone pod wpływem temperatury i ciśnienia. Tworzą one wysoko przepuszczalną membranę składającą się z milionów włókien. Dzięki nim Tyvek „oddycha” – przepuszcza parę wodną, ale wody w postaci ciekłej już nie. Charakteryzuje go wysoka stabilność wymiarowa, odporność na warunki atmosferyczne (wysoka temperatura, promieniowanie UV), doskonale nadaje się do drukowania i co najważniejsze można go w 100% poddać recyklingowi.
Także nasza papierowa torebka to coś więcej… Teraz, żyjąc w czasach, kiedy można wyprodukować wszystko i mieć wszystko, kiedy chcemy się wyróżnić, okazuje się, że moda papierowa to jest właśnie to. Nie tylko w postaci papierowej torebki, kiedy pakujemy chleb w sklepie. Nie tylko kiedy pakujemy zakupy do papierowej torby niczym bohaterowie z amerykańskich seriali. Możemy też kupić papierowy plecak, papierową torbę na spacer lub papierową torbę na zakupy. Nikt z nas – pokolenia 40-latków – nie spodziewał się, kupując taki produkt, iż po tylu latach, damy wyraz naszej świadomości. Świadomości EKO – pokażemy innym kierunek, a sobie udowodnimy, że czym skorupka za młodu nasiąknie….
All comments